FoodPro Preloader

5 greseli stupide de alimentatie pe care le facem toti

Specialista in nutritie si fitness Kayla Itsines a publicat pe blogul ei, citata de Daily Mail, 5 greseli frecvente pe care le facem cei mai multi dintre noi atunci cand ne pregatim mancarea.

Cu doar cateva sfaturi simple putem sa ne imbunatatim in mod simtitor dieta, starea de sanatate si putem face mai mult sport avand suficienta energie. Doar putina atentie si calitatea vietii poate creste exponential.

Chiar daca urmaresti sa slabesti cateva kilograme sau vrei doar sa te pastrezi la greutatea actuala, cele 5 sfaturi iti vor fi foarte utile:

Greseala numarul 1 – Nu consumam hrana care sa ne alimenteze cu energie corpul

Specialista in nutritie si fitness ne spune ca e foarte important sa avem o dieta echilibrata care sa cuprinda suficienti nutrienti care sa ne alimenteze cu energie corpul chiar si in zilele in care nu mergem la sala. E important sa facem o combinatie potrivita intre proteine, grasimi sanatoase complecsi de carbohidrati. Daca nu suntem atenti la acest lucru, o sa simtim senzatia de foame mai repede.

Greseala 2 – Portionam gresit

O statistica foarte interesanta spune ca daca mancam o portie prea mare sau prea mica de mancare la o masa, riscam sa ne ingrasam. Daca mancam prea mult, e evident ca punem kilograme in plus, dar daca mancam prea putin riscam sa ni se faca foame inainte de urmatoarea masa si o sa fim foarte tentati sa luam o gustare.

Greseala 3 – Complicam dietele prea mult

Kayla sustine ca multi dintre noi avem tendinta sa complicam lucrurile prea mult. Dieta ar trebui sa simplifice lucruri, nu sa le complice. Nu e nevoie sa gatim ore in sir retete complicate pentru a avea o alimentatie sanatoasa.

De exemplu putem alege preparatele pe care le preparam cel mai simplu, mai usor si mai rapid cum ar fi puiul cu orez, legumele verzi, cartofi copti.

Greseala 4 – Nu manca in fiecare zi acelasi lucru

Cel mai frecvent intalnita greseala este mancatul in fiecare zi a unui fel de mancare. E firesc sa repetam anumite retete sau alimente la intervale de timp, dar in general trebuie sa diversificam alimentatia nu doar pentru a avea parte de mai multe tipuri de nutrienti, dar si ca sa nu ne plictisim.

Greseala 5 – Gatim intr-o singura zi pe saptamana

Multe persoane gatesc in weekend o multime de feluri de mancare ce ar trebui sa tina cat mai mult pentru toata saptamana. Specialista ne sugereaza sa nu facem acest lucru, eventual sa avem doua zile in care gatim, de exemplu duminica dar si miercurea, astfel vom avea mancare mai proaspata gatita.

Comentarii

ADAUGA COMENTARIU