FoodPro Preloader

Asa nu! 8 alimente pe care sa nu le consumi niciodata pe stomacul gol

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Ne ofera un start optim si ne furnizeaza doza de energie necesara pe parcursul urmatoarelor ore. Insa, putem da gres cu alegerea alimentelor. Ceea ce ne place sa consumam sau credem ca este un mic dejun ideal, nu este mereu alegerea sanatoasa pentru noi. Iata, asadar, care alimente sunt interzise pentru a fi consummate pe stomacul gol:

NU: BANANE

Contrar parerilor celor care cred ca bananele pot fi un bun start pentru ziua care se anunta, medicii ne atentioneaza ca nu este asa. Bananele sunt printre fructele preferate, atat de adulti cat si de copii, insa daca aceste fructe sunt consumate pe stomacul gol ele pot duce la o crestere brusca a nivelului de magneziu din organism. Acest nivel crescut influentand negativ sistemul circulator si inima.

NU: PRODUSE DE PATISERIE

Stim, in lipsa timpului sarim peste micul dejun sau ne oprim la colt de strada pentru o merdenea, un covrig sau o gogoasa. Nu doar ca nu ne tin de foame, dar sunt si sarace in nutrienti si, din cauza drojdiei, acestea irita stomacul.

NU: IAURT

Multi dintre noi prefaram un iaurt la micul dejun. Rapid, satios si o sursa importanta de calciu. Desi este o sursa excelenta de proteine si calciu, acesta contine si bacterii lactice. Bacterii care vor fi anihilate de catre acidul clorhidric din stomac. De aceea, iaurtul este recomandat sa fie consumat dupa mese copioase sau intre mese.

NU: ROSII

Rosiile parfumate de vara sunt un deliciu, dar nu incepeti micul dejun cu ele! Sunt alimente acide ( contin acid tanic) care cresc aciditatea din stomac. Nici rosiile cu branza nu sunt o combinatie prea fericita, ambele fiind acide. Iar o aciditate prea mare poate duce, in timp, la gastrita si ulcer gastric.

NU: CITRICE

Oricat ne-ar placea sucul de portocale, la prima ora a diminetii, pentru ca ne da senzatia de revigorare, nu este sanatos. Lamaie, lime, portocala sau grapefruit, toate contin acid citric care cresc aciditatea si pot provoca probleme , daca sunt consummate pe stomacul gol.

NU:PERELE

Fibrele sunt sanatoase, ne ajuta digestia, dar perele consummate dimineata nu sunt indicate dimineata. Ele contin fibre brute care pot ataca membrana mucoasa a stomacului.

NU: LEGUME CRUDE

Da, stim, regimul raw vegan este la moda, dar nu faceti alegerea ideala pentru micul dejun daca consumati legume in starea cruda. Desigur, in restul zilei ar trebui sa avem un aport de 80% de legume, verdeturi, fiind bogate in elemente nutritive si minerale. Insa, din cazua aminoazicilor, legumele crude mancate pe stomacul gol pot provoca dureri abdominale, balonari, chiar si arsuri.

NU: CONDIMENTE

Va place gustul picant? Speram ca nu pe stomacul gol, deoarece alimentele iuti irita si cresc acidul din stomac. De aici si pana la problemele digestive fiind doar un pas.

Ca o concluzie, asigurati-va ca nivelul acidului din stomac este in limite normale. Alcalinizati. Consumati la micul dejun terciuri de ovaz, quinoa, germeni de grau, miere, spanac cu oua, nuci si paine integral fara drojdie. Indiferent de ora zilei si alimentele consummate trebuie s abeneficiem de substante nutritive, care ne pot ajuta sa ne mentinem energie pe parcursul zilei.

Comentarii

ADAUGA COMENTARIU