FoodPro Preloader

Top 5 diete pe val in 2018. Una potrivita si pentru tine

Pe principiul ‘’slab, dar sanatos’’, medicii nutritionisti au decis anul acesta sa includa si acele diete benefice pentru cei care au probleme cu colesterolul ori se lupta cu afectiunile cardiovasculare. O initiativa de laudat si care pe noi ne bucura, mai ales ca diversitatea ne ofera posibilitatea de a face alegerea cea mai buna pentru corpul nostru. O dieta eficienta, buna si care nu ne impovareaza are o multime de elemente din preferintele noastre culinare, ne da timp sa ajungem la greutatea dorita, fara efectul de yo-yo (greutate dubla dupa ce ati revenit la regimul initial), este perfect adaptabila stilului de viata actual.

Asadar, haideti sa luam pe rand 5 diete pe val in 2018, cu siguranta, va fi una potrivita si pentru voi:

Dieta DASH

Specialistii au stabilit! DASH este cea mai buna si prietenoasa dieta. Dietary Approaches to Stop Hypertension sau „abordari dietetice pentru combaterea hipertensiunii”, este un regim alimentar dedicat celor care sufera de tulburari cardiovasculare. Cu toate acestea, regimul minune s-a dovedit util si in cel de slabit. Cei care adopta acest stil de viata, inclusiv miscare, se pot delecta culinar cu peste, legume, fructe, cereale integrale, dar si produse fara prea multe grasimi.

Iata meniul dintr-o zi daca incepeti dieta DASH:

Mic dejun: 1 iaurt mic, 2 felii de paine cu faina integral unsa cu unt cu minim de grasimi, 1 mar.

Pranz: o salata din morcovi cruzi, alaturi de un pastrav la gratar cu un piure de mazare, aveti voie si o felie de paine si o salata din fructe de padure.

Cina: salata de hummus, friptura de curcan alaturi de fasii de dovlecel cu lamaie. si ulei de masline si un iaurt.

Dieta ORNISH

Dieta Ornish a fost gandita de medical Dean Ornish pe principiul ‘’Mananca mult, cantareste mai putin’’. Dieta exclude grasimile( doar 10% din caloriile unei zile), carnea, pestele, nu aveti voie nici semine, nuci, avocado, zahar si fainoase. Deci, ce ne mai ramane? Sfanta legume si nu cea de porc, produsele lactate precum iaurtul degresat, cereale integrale, laptele sau branza de vaci. Ce este minunat la aceasta dieta e faptul ca nu trebuie sa cantariti nimic din alimentele premise si parca e un confort mental.

Iata meniul dintr-o zi daca incepeti dieta ORNISH:

Mic dejun: cereal integrale si un iaurt mic degresat, suc de portocale.

Pranz: cartofi copti cu branza de vaci, broccoli si fructe proaspete

Cina: salata verde cu mozzarella degresata si capere sau arpacas pregatit ca un risotto, cu ceapa si sparanghel, compot de caise.
 

Dieta MEDITERANEANA

Poate una dintre cele mai iubite diete printre doamne si domnisoare. Un adevarat stil de viata, fara restrictii alimentare ori cu exercitii draconice la sala. Dieta MEDITERANEANA incurajeaza oamenii sa manance multe legume si fructe, grasimi benefice precum uleiurile presate la rece, peste, fructe de mare, seminte si nuci. Si daca ne uitam la italieni si greci ne dam repede seama de ce sunt atat de sanatosi, longevivi si trasi ca prin inel!

Dieta WEIGHT WATCHERS

Dieta ‘’Pazitorii greutatii’’, asa cum s-ar traduce isi are originile in America anilo ’60. Un motiv in plus pentru care sa va apucati de acest regim este faptul ca nu va impune restrictii prea mari. Ideea de baza a Weight Watchers este: fara calorii, doar puncte care se dau diverselor alimente. De exemplu: fructele au 0 puncte, nucile - 4 puncte, legumele 0 puncte(rosia-2 puncte si cartoful 10 puncte), laptele - 4 puncte, iaurtul – 3 puncte, carnea de pui – 3 puncte, pestele -2 puncte, o felie de salam – 2 puncte. Daca respectati intocmai sfaturile puteti slabi 1 kilogram pe saptamana. Programul complet il puteti gasi pe site-ul official www.weightwatchers.com.

Dieta VIKINGILOR

Atunci cand auzim cuvantul ‘’vikingi’’ avem in fata imaginea razboinilor insangerati, masivi ai tarilor nordice care, ne gandim noi, ar fi mancat doar carne. Ei bine, dieta VIKINGILOR se bazeaza pe consumul produselor locale, din culture ecologice, neaparat de sezon si cu o multime de nutrient. Excluse sunt produsele procesate, painea alba, pastele si mamaliga, nimic rafinat. Produsele lactate sunt recomandate, muschi, alge, scoarta comestibila, carnea de elan, hering, secara si urzici. Astfel ca, pe ordinea de zi a dietei apar plantele, putina carne si produse acvatice.

Iata cum arata cina dintr-o saptamana daca va apucati de dieta VIKINGILOR:

3 mese in care veti consuma doar carne, 2 mese cu fructe de mare si doua mese vegetariene. Pe parcurs, dar si ca gustare puteti consuma radacinoase, legume verzi, fructe de padure, oleaginoase(fistic, caju, migdale, nuci), leguminoase(linte, fasole, mazare, soia, naut), dar aveti liber si la cereal integrale precum orez, secara, ovaz.

Orice dieta ati adopta nu este suficient sa aveti grija la alimente! Aveti nevoie si de miscare, macar, 30 de minute intr-o plimbare pe jos, somn suficient, ca organele sa se refaca si sa functioneze la capacitate maxima, si optimism.

Comentarii

ADAUGA COMENTARIU