FoodPro Preloader

Vrei sa-ti ‘mearga mintea brici’? Uite ce trebuie sa faci. Din pacate efectul e pe termen scurt

Oamenii de stiinta au descoperit un lucru amuzant dar si folositor si surprinzator in acelasi timp. Daca vrei ca creierul tau sa aiba performante notabil mai bune, exista o metoda foarte simpla prin care poti face asta.

O cercetare recenta citata de Daily Mail scoate la iveala faptul ca studentii care doar au mirosit cafea inaintea unui examen au avut performante mult mai bune decat cei care nu au facut acest lucru.

Acest lucru nu e intamplator, faptul a fost dovedit de statistici. Cafeaua in sine da un ‘boost’ creierului, insa nu putem sa bem prea multe cafele pe zi, asa ca cercetatori ne sfatuiesc sa adulmecam o cafea proastapata, iar creierul se lasa pacalit de efectul placebo, crezand ca chiar consumam licoarea miraculoasa.

Printre multele efecte pozitive pe care le are cafeaua asupra corpului, unul nou descoperit este acela ca doar prin miros ne poate ajuta sa avem creierul mai alert, mai atent si mai dispus sa rezolve probleme complexe.

Creierul reactioneaza atunci cand stimulii mirosului transmit apropierea unei cafele. Creierul are o reactie similara atunci cand bem cafea cu momentul in care doar o mirosim, fara sa o consumam. Este vorba de un efect placebo.

‘In primul rand, mirosul cafelei i-a facut pe cei mai multi studenti sa performeze mai bine, sa aiba o gandire analitica mai ascutita, lucru care a fost din start foarte interesant. Insa, in al doilea rand, studentii au declarat ca simtind mirosul de cafea au simtit si ca vor putea performa mai bine in cadrul examenului, i-a facut sa fie mai increzatori in ei, partial fiind si acesta un motiv pentru care ei chiar si-au imbunatatit performantele’, a declarat Adriana Madzharov, cea care a condus acest studiu.

Cafeina este un cunoscut stimlant pentru creier si sistemul nervos central, reduce sentimentul de oboseala si face oamenii sa se poata concentra mult mai bine.

Cercetari mai vechi au scos la iveala ca un consum moderat de cafea poate proteja si impotriva riscului de depresie, ajuta la imbunatatirea memoriei pe termen lung si protejeaza impotriva bolii Alzheimer si dementa.

Comentarii

ADAUGA COMENTARIU