Marketingul online este practica de a utiliza canalele bazate pe web pentru a raspandi un mesaj despre marca, produsele sau serviciile unei companii catre potentialii clienti. Metodele si tehnicile utilizate pentru marketingul online includ: e-mail, social media, publicitate afisata, optimizarea motoarelor de cautare, dar si Google AdWords. Obiectivul marketingului online este de a ajunge la potentialii clienti prin intermediul canalelor pe care acestia isi petrec timpul citind, cautand, cumparand si socializand online.
Arta marketingului online presupune gasirea unui mix de marketing online adecvat de strategii care apeleaza la piata dvs. tinta si se vor traduce in vanzari.
Stiinta marketingului online este cercetarea si analiza care se refera atat la alegerea strategiilor de marketing online care sa fie utilizate, cat si la masurarea succesului acestor strategii.
Motor de cautare
Marketingul online include Search Engine Optimization (SEO) si Search Engine Marketing (SEM). SEO este procesul de ajustare a site-ului dvs. de afaceri, astfel incat acesta sa fie mai mare in listarile de rezultate ale motoarelor de cautare atunci cand clientii dvs. potentiali introduc termeni de cautare care se potrivesc cu ofertele dvs. de produse.
SEO este gratuit. In schimb, SEM este platit de cautare de marketing. Pentru o taxa (de obicei) de plata pe clic (PPC), motoarele de cautare, cum ar fi Google, vor afisa anuntul dvs. cand un utilizator intra intr-o cautare folosind unul dintre cuvintele dvs. cheie. Statisticile SEM pot oferi feedback excelent cu privire la eficienta publicitatii. Aceste statistici includ rata de clic - de cate ori a fost facut clic pe anuntul dvs. fata de numarul de pagini care contine anuntul.
Publicitate online
In ceea ce priveste oportunitatile publicitatii online exista un spectru mai larg. O metoda este de a utiliza reclame banner incorporate in pagini web de pe internet. Alte optiuni numeroase includ totul, de la interstitii (pagini web care apar chiar inainte sau dupa o pagina de continut preconizata) pana la reclame text.
Ce este marketingul de continut?
Marketingul de continut este crearea si distribuirea de continut online destinat atragerii si implicarii unui public.
Spre deosebire de marketingul traditional, marketingul de continut nu are un pas de vanzari. Nu incearca sa faca publicitate sau sa vanda in mod special, facand referire directa la un anumit brand sau serviciu. Mai cu seama, principalul obiectiv se axeaza pe atragerea clientilor cu ajutorul informatiilor valoroase si relevante, care sunt educative, distractive si / sau satisfacatoare din punct de vedere emotional. In acest fel, marketingul de continut reuseste sa creeze interes si constientizare asupra marcii.
Marketingul de continut are rolul de manipula usor audienta pentru a-si transforma interesul intr-o forma de actiune online - fie printr-un click, care duce pe un site, descarcand o foaie alba sau o brosura, solicitand o demonstratie sau contactand un reprezentant de vanzari.
Odata cu cresterea digitala, comerciantii au vazut din ce in ce mai mult potentialul si atractia marketingului de continut. La inceput, a fost o abordare noua si interesanta pentru marketingul inbound si o modalitate inedita, de altfel.