Ratiunea si instinctul in receptarea mesajelor publicitare

Ratiunea si instinctul in receptarea mesajelor publicitare

Care este scopul reclamelor publicitare?

Ei bine, publicitarea in general face mai mult decat sa informeze, astfel incat rolul ei este mai cu seama cel de a promova. Publicitatea nu este obiectiva sau neutra. Reclamele reusite amagesc cu dibacie mintea consumatorului si il indeamna pe acesta sa cumpere produsul respectiv. Mai mult decat atat, publicitatea nu promoveaza produsul in sine, ci mai cu seama marca produsului.

Si cel mai important lucru este faptul ca, consumatorul are nevoie de publicitate ca sa fie pe deplin informat, intrucat o alegere corecta se bazeaza intotdeauna pe informatii, iar publicitatea in sensul larg al cuvantului este canalul vital prin care se transmite informatia de la producator la consumator.

Apelurile publicitare

De asemenea, in publicitate exista numeroase modalitati de a atrage atentia publicului, iar una dintre acestea sunt apelurile publicitare. Aceste apeluri pot fi defalcate pe abordari emotionale si rationale, insa totul depinde de strategia de marketing, in cadrul careia se va stabili ce tip de apel publicitar este mai eficient, astfel incat sa contina acel “ call to action” in mintea consumatorului.

Apelul la ratiune

Apelul la ratiune este una din strategiile publicitare utilizate de catre specialistii in marketing, pentru a convinge publicul sa cumpere un produs, sa plateasca pentru un serviciu, sau sa doneze pentru o cauza. Apelul la ratiune convinge publicul sa cumpere ceva sau sa actioneze in legatura cu ceva apeland la simtul ratiunii sau al logicii. Cu alte cuvinte, apelul la ratiune face efectiv ca ceva sa aiba sens sau sa para evident, in asa fel incat acesta sa nu poata fi argumentat.

Tipuri de apeluri publicitare

In continuare vom prezenta cateva dintre apelurile publicitare utulizate in cadrul

Apelul la emotie

Apelul la frica

Apelul la ratiune

Apelul la instict

Apelul la senzualitate

1. Apelul la emotie

Publicitatea emotionala are in vedere emotiile legate de nevoile personale si sociale. A ajunge la consumatori apeland la emotiile lor este una dintre cele mai eficiente si persuasive tehnici de publicitate. Unele dintre temele comune de reclame apeleaza la sentimente si valori, cum ar fi iubirea, fericirea, familia, prietenia, nevoia de faima, respect si recunoastere.

2. Apelul la frica

Folosind imagini puternice, reclamele pot atrage temeri ascunse. Unele reclame se bazeaza pe temerile personale, in timp ce altele se bazeaza pe un sentiment de pierdere.

5. Apelul la senzualitate

Expresia „ sexul vinde cel mai bine” va suna cunoscut ? Ei bine, conceptul a fost testat si dovedit prin intermediul publicitatii de zeci de ani. Pe de o parte, obiectivizeaza femeile si barbatii, pe de alta parte, imaginile sexuale pot fi foarte eficiente si pot fi, paradoxal, folosite pentru a atrage atentia asupra unor probleme sociale grave.

Deoarece apelul sexual poate atrage imediat atentia, imaginile sexuale sunt adesea folosite pentru a sensibiliza aspecte sociale importante, riscuri pentru sanatate sau probleme de mediu. Este mai usor sa convingi publicul sa ia masuri sau sa se gandeasca la o problema atunci cand un mesaj este transmis prin imagini si cuvinte care sunt socante, antrenante sau provocatoare.

viewscnt

Din aceeași categorie