21 655 de români au nominalizat destinaţiile preferate în competiţia vacanţelor în România iar 25 de membrii ai juriului format din bloggeri şi experţi în turism au adus propria perspectivă asupra destinaţiilor calificate în finala etapei regionale. Trei criterii au stat la baza jurizării: (1) atractivitatea obiectivelor şi experienţelor turistice din destinaţie, (2) implicarea comunităţii evidenţiată prin investiţii în infrastructură şi acţiuni de promovare realizate în ultimii doi ani şi (3) puterea brandului de destinaţie.
Scorul fiecărei destinaţii a fost calculat pe baza votului publicului şi a votului juriului, iar localitatea aflata pe primul loc în regiunea şi categoria ei merge mai departe în etapa Finalei Naţionale. Prima TV susţine proiectul naţional www.destinatiaanului.ro
Categoria City Break a fost intens disputată, mai ales în regiunea Transilvania, Banat, Crişana şi Maramureş. BRAŞOV a avut cel mai mare punctaj total, cu cel mai mare număr de nominalizări din partea publicului, câştigă etapa şi merge în finala naţională. Regiunea Moldovei şi Bucovinei a fost câştigată de IAŞI, iar TÂRGOVIŞTE a avut cel mai mare punctaj în Muntenia, Oltenia şi Dobrogea.
Categoria "Localităţi turistice" a adus multe noi descoperiri. O competiţie puternică între destinaţii cu natură, cultură, experienţă şi poveste. În acest an, toate cele trei câştigătoare etapei regionale sunt destinaţii de munte, remarcabile prin cadrul natural dar şi prin experienţele deosebite sportive sau culturale pe care le oferă: TOPLIŢA, BREZOI şi DĂRMĂNEŞTI.
În această ediţie, destinaţia câştigătoare a fost determinată într-o proporţie de 2/3 de voturile publicului şi în proporţie de 1/3 de voturile Juriului. Au existat situaţii însă în care unele destinaţii au fost clasate pe primul loc în preferinţele juriului, dar categoria lor a fost câştigată de o altă destinaţie, care a avut cel mai mare scor în preferinţa publicului. De aceea, membrii juriului au ţinut sa acorde o recomandare specială pentru SIBIU în categoria City Break şi SFÂNTU GHEORGE - DELTA DUNARII în categoria Localităţi Turistice.
Felicităm toate celelalte destinaţii finaliste ale fazei regionale: Oradea, Timişoara, Hunedoara, Suceava, Galaţi, Bucureşti, Buziaş, Vama Buzăului, Săvârşin, Sovata şi Valea Doftanei pentru scorurile obţinute datorită eforturilor lor de a se dezvolta ca destinaţii turistice. Felicităm comunităţile inimoase şi organizatorii care aduc toate aceste destinaţii în topul destinaţiilor româneşti de vizitat in 2022! Le recomandam din toata inima iar împreună cu partenerii noştri ne vom asigura că toate destinaţiile menţionate vor beneficia de promovare binemeritată atât în Romania, cât şi în media internaţională şi în mari târguri de turism din Europa.
Ce urmează acum? Etapa finalei naţionale!
Gianina Corondan se pregăteşte sa viziteze cele 6 Destinaţii câştigătoare în regiunea si categoria lor, împreună cu o echipă completă de producţie TV pentru a descoperi atracţiile şi noutăţile din toate aceste destinaţii. Filmările vor avea simultan o componentă de producţie TV clasică, dar şi una interactivă. În acelaşi timp, începând cu 5 mai vom invita publicul să participe în direct şi să voteze pe www.destinatiaanului.ro pentru a stabili podiumul final al întregii Românii.
În vara lui 2022, telespectatorii Prima TV vor urmări seria de emisiuni de promovare dedicată acestui proiect. În 6 episoade, toate destinaţiile câştigătoare vor fi prezentate publicului. Acestea vor beneficia şi de prezenţe în media internaţională şi la mari târguri de turism din Europa. În final, câştigător va fi turismul românesc!
ROMÂNIE DRAGĂ, HAI SĂ ALEGEM CEA MAI FRUMOASĂ DESTINAŢIE DIN ŢA
Despre Destinaţia Anului: cea mai importantă competiţie de promovare a turismului intern prin popularizarea destinaţiilor turistice ale României în mediul online, în emisiuni PrimaTV, prin implicarea directă a românilor pe destinatiaanului.ro, şi prin colaborarea cu bloggeri şi influenceri de turism. Aflată la a doua ediţie, Destinaţia Anului ridică ştacheta prin parteneriatul cu Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului şi Alianţa Pentru Turism, prin introducerea unei jurizări extinse în două etape (pe regiuni şi naţională) şi o dublare a intensităţii comunicării atât pe plan intern, cat si international.
Mulţumim sponsorilor şi partenerilor care s-au alăturat Destinaţiei Anului:
Sponsorii ediţiei 2022:
Ursus Cooler (www.ursuscooler.ro), leaderul categoriei mixurilor de bere a fost alături de destinaţiile cool ale României încă de la prima ediţie. Mixul răcoritor de bere si suc continuă călătoria alături de echipa noastră de exploratori.
In această ediţie, competiţia beneficiază parteneriatul Băncii Comerciale Române (www.bcr.ro). BCR susţine Destinaţia Anului pentru a da #incredere comunităţilor în potenţialul lor.
Enterprise Rent-a-car Romania (enterprise.ro) este Partenerul de mobilitate Destinaţia Anului, susţinând echipa de producţie sa se deplaseze eficient şi fără griji în toate cele 6 destinaţii şi susţinând întregul nostru concept.
FRINCKS (www.frincks.ro) este un magazin online de băuturi fine. Whisky, vin, cognac, spumante şi multe alte răsfăţuri pe care sa le savurezi în orice destinaţie.
BIBI Touroperator (www.bibitouring.ro) susţine proiectul Destinaţia Anului în calitate de specialist pentru vacanţe în România, ca o confirmare a faptului că mai sunt multe lucruri interesante de spus şi de văzut la noi aici. O vacanţă în România rămâne un motiv de bucurie, pentru orice turist.
Boromir (www.boromir.ro) susţine cu mare drag Destinaţia Anului prin produsele tradiţionale, dar şi inovative, care dau gustul destinaţiilor alese de români. Acest proiect ambiţios scoate la iveală frumuseţile ascunse ale ţării şi ne inspiră într-un mod inedit să pornim în căutarea gustului regional.
Râureni (raureni.ro) Râureni s-a alăturat cu drag anul acesta ca partener al emisiunii Destinaţia Anului, în călătoriile menite să descopere frumuseţea şi aromele României. Inspirat de natură, brandul este 100% românesc, lider în categoria sa şi produce o mulţime de bunătăţi tradiţionale, cu o interpretare modernă.
Organizaţiile partenere:
Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului îmbrăţişează misiunea Destinaţia Anului de a susţine comunităţile locale în efortul de afirmare a unor branduri turistice puternice în spaţiul romanesc print crearea unui flux constant de inspiraţie şi a unui standard de excelenţă pentru turismul românesc.
Alianţa Pentru Turism (APT): o platformă care reuneşte 26 de entităţi, printre cele mai importante şi mai ales active din turismul naţional, cu rol de reprezentare a unei părţi importante din industria turismului şi a ospitalităţii în relaţia cu Preşedintele României, Guvernul României, Parlament şi ministere.
Institutul Oraşelor Vizionare (IOV) crede în cultivarea sentimentului de apartenenţă şi de implicare a cetăţenilor unei localităţi printr-o abordare conştientă de construcţie de brand bazată pe o identitate competitivă şi o viziune ambiţioasă. Viitorul este al oraşelor cu branduri puternice!
Cred în România - un demers care îşi propune să reactualizeze valorile româneşti şi să le transforme în motive de mândrie naţională, implicându-se activ în susţinerea proiectelor de educaţie, cinematografie, urbanism şi tehnologie. Încrederea în România şi tot ce este românesc va ridica şi indicatorii de stabilitate, siguranţă şi performanţă.
Parteneri media: PrimaTV (primatv.ro), News.ro, Profit.ro, Urban.ro, telekomsport.ro, Adevarul.ro, Radio Itsy Bitsy (itsybitsy.ro), Cezar Dumitru (imperatortravel.ro), Dana Gonţ (danagont.ro), Eddie Tone (tuktuk.ro), Valize Vesele (https://www.instagram.com/valizevesele), Urlaub-in-Rumänien (https://www.facebook.com/UrlaubinRumaenien)