Destinaţia anului 2022 se dovedeşte a fi, în acest an, o competiţie foarte strânsă. Cursa destinaţiilor turistice ale României se apropie de ultima etapă şi peste 1 milion de români au vizualizat până în prezent paginile Destinaţia Anului. Dintre ei, peste 50.000 au votat în platformă pentru una din cele 6 destinaţii finaliste. Însoţită de echipa Destinaţia anului, Gianina Corondan a vizitat toate localităţile intrate în competiţie iar Prima TV va difuza în curând o serie de 6 reportaje dedicate destinaţiilor finaliste. „Ne-am bucurat de fiecare moment în toate aceste destinaţii, am savurat privelişti, poveşti, aventuri şi, desigur, multe bucate specifice locului. Peste tot am fost primiţi cu ospitalitate şi energie bună. Poate cel mai important: peste tot am găsit oameni de ispravă care cred în România şi fac mai bună lumea în jurul lor”, spune Gianina Corondan.
Până în prezent, lupta este strânsă la categoria City break unde Braşov, Iaşi şi Târgovişte se află la mai puţin de 1000 de voturi distanţă, cu un uşor avans pentru Târgovişte. Care va fi preferata publicului? Cetatea de Scaun a Valahiei cu zidurile vechi, centrul vechi boem şi parcurile pline de verdeaţă? Oraşul de sub Tâmpa, cu atmosfera de burg între munţi sau Iaşul vibrând de cultură şi plin de viaţă?
Echipa Destinaţia Anului a avut parte de multe surprize plăcute şi la categoria Localităţi Turistice: a descoperit Brezoi, un loc superb în Parcul Naţional Cozia care promite să devină un Woodstock al României plin de muzică şi bună dispoziţie, a aflat tradiţii la fel de spectaculoase ca natura din jurul Dărmăneştiului, a avut parte de aventură şi adrenalină la Topliţa. Voturile din categorie în prezent arată un avans de 3000 de voturi pentru Topliţa, urmată de Dărmăneşti şi Brezoi.
Votul continuă până pe 31 mai şi orice rezultat este deschis! Va urma apoi votul juriului în decursul lunii Iunie, contând pentru 1/3 din punctajul total. Destinaţiile cu cel mai mare scor total, câştigătoarele etapei naţionale, vor fi anunţate pe 25 Iulie (City Break) şi 2 Iulie (Localităţi Turistice).
Toate cele 6 Destinaţii câştigătoare vor beneficia de emisiuni de promovare pe Prima TV pe toată durata verii 2022, dar şi de promovare în social media de limbă germană, în mass media internaţională şi în marile târguri de turism din Europa. La final, câştigător va fi turismul românesc!
ROMÂNIE DRAGĂ, HAI SĂ ALEGEM CEA MAI FRUMOASĂ DESTINAŢIE DIN ŢARĂ!
Despre Destinaţia Anului: cea mai importantă competiţie de promovare a turismului intern prin popularizarea destinaţiilor turistice ale României în mediul online, în emisiuni Prima TV, prin implicarea directă a românilor pe www.destinaţiaanului.ro , şi prin colaborarea cu bloggeri şi influenceri de turism. Aflată la a două ediţie, Destinaţia Anului ridică ştacheta prin parteneriatul cu Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului şi Alianţa Pentru Turism, prin introducerea unei jurizări extinse în două etape (pe regiuni şi naţională) şi o dublare a intensităţii comunicării atât pe plan intern, cât şi internaţional.
Destinaţia Anului este un proiect asociat Cred în România (credinromânia.ro). Asociaţia „Cred în România” este demersul unui grup de tineri care au beneficiat de oportunităţi de studiu şi muncă pe care le datorează, într-o mare măsură, României. O Românie care totuşi crede prea puţin în ea însăşi. Înconjuraţi de ştiri senzaţionaliste şi de opinii negative, tinerii au pornit într-un demers de a convinge că România merită, România creşte şi România poate.
Mulţumim sponsorilor şi partenerilor care s-au alăturat Destinaţiei Anului:
Sponsorii ediţiei 2022:
Ursus Cooler (www.ursuscooler.ro), leaderul categoriei mixurilor de bere a fost alături de destinaţiile cool ale României încă de la prima ediţie. Mixul răcoritor de bere şi suc continuă călătoria alături de echipa noastră de exploratori.
În această ediţie, competiţia beneficiază parteneriatul Băncii Comerciale Române (www.bcr.ro). BCR susţine Destinaţia Anului pentru a da #încredere comunităţilor în potenţialul lor.
Povestea Boromir (www.boromir.ro) s-a născut din pasiune pentru gusturi alese, dar mai ales din respectul pentru tradiţie. Străbătând mereu ţara în lung şi în lat că să găsească inspiraţie pentru produse tradiţionale, dar şi inovative, Boromir susţine cu bucurie proiectul Destinaţia Anului.
Râureni (răureni.ro) este un brand cu drag de natură, drag de călătorii care s-a alăturat cu mult entuziasm competiţiei Destinaţia Anului, ca partener dulce în călătoriile menite să descopere frumuseţea şi aromele României.
FRINCKS (www.frincks.ro) este un magazin online de băuturi fine. Whisky, vin, cognac, spumante şi multe alte răsfăţuri pe care să le savurezi în orice destinaţie.
Enterprise Rent-a-car România (enterprise.ro) este Partenerul de mobilitate Destinaţia Anului, susţinând echipa de producţie să se deplaseze eficient şi fără griji în toate cele 6 destinaţii şi susţinând întregul nostru concept.
BIBI Touroperator (www.bibitouring.ro) susţine proiectul Destinaţia Anului în calitate de specialist pentru vacanţe în România, ca o confirmare a faptului că mai sunt multe lucruri interesante de spus şi de văzut la noi aici. O vacanţă în România rămâne un motiv de bucurie, pentru orice turist.
Organizaţiile non-profit partenere:
Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului îmbrăţişează mişiunea Destinaţia Anului de a susţine comunităţile locale în efortul de afirmare a unor branduri turistice puternice în spaţiul românesc prin crearea unui flux constant de inspiraţie şi a unui standard de excelenţă pentru turismul românesc.
Alianţa Pentru Turism (APT): o platformă care reuneşte 26 de entităţi, printre cele mai importante şi mai ales active din turismul naţional, cu rol de reprezentare a unei părţi importante din industria turismului şi a ospitalităţii în relaţia cu Preşedintele României, Guvernul României, Parlament şi ministere.
Institutul Oraşelor Vizionare (IOV) crede în cultivarea sentimentului de apartenenţă şi de implicare a cetăţenilor unei localităţi printr-o abordare conştientă de construcţie de brand bazată pe o identitate competitivă şi o viziune ambiţioasă. Viitorul este al oraşelor cu branduri puternice!
Parteneri media:
Prima TV (primatv.ro), ca televiziune ce oferă infotainment de calitate, este cel mai important promotor al destinaţiilor turistice româneşti.
Ne bucurăm şi de susţinerea News.ro, Profit.ro, Urban.ro, telekomsport.ro, Adevărul.ro, Radio Itsy Bitsy (itsybitsy.ro), Cezar Dumitru (imperatortravel.ro), Dana Gonţ (danagont.ro), Eddie Tone (tuktuk.ro), Valize Vesele (https://www.instagram.com/valizevesele.ro), Urlaub-în-Rumänien (https://www.facebook.com/UrlaubinRumaenien).