Românie dragă, hai să alegem cea mai frumoasă destinaţie din ţară!

Românie dragă, hai să alegem cea mai frumoasă destinaţie din ţară!

Turismul este categoria pe care românii ar recomanda-o în cea mai mare măsură unor prieteni sau colegi, şi asta datorită destinaţiilor turistice cu un potenţial excepţional din ţară. 

In 2021, la prima ediţie a competiţiei au participat peste 100 de destinaţii din România, nominalizate de 18.000 de români. Titlul Destinaţia Anului 2021 a câştigat de Banatul Montan, în urma votului a peste 70.000 de români, iar Oradei i-a fost acordat Premiul Juriului. Celelalte patru destinaţii finaliste au fost Iaşi, Ţara Maramureşului, Brăila si Delta Dunării. Toate finalistele au beneficiat de emisiuni de promovare pe Prima TV şi de acţiuni consistente in mediul online (social media, influenceri si bloggeri de turism), competiţia având peste 6 milioane de vizualizări.  Ediţia 2022 vine cu ambiţia de a dubla aceste rezultate şi aduce noutăţi in trei direcţii majore.

Prima noutate se referă la introducerea a două categorii in competiţie: City Break şi Localităţi Turistice. La categoria City Break pot concura localităţi clasificate ca municipii, iar la categoria Localităţi Turistice pot concura staţiuni sau localităţi cu populaţie mai mica de 20000 de locuitori.

A doua noutate este legată de introducerea unei etape pe regiuni istorice. Astfel în urma nominalizărilor si a votului juriului, se vor acorda titluri de "Destinaţia Anului" celor mai atractive localităţi din Transilvania (inclusiv Banat, Crişana si Maramureş), Moldova (inclusiv Basarabia si Bucovina) si Muntenia (inclusiv Oltenia si Dobrogea). Destinaţiile câştigătoare se vor confrunta apoi în finala naţională pentru titlul Destinaţia Anului in România, beneficiind de promovare TV si in mediul online.

A treia noutate este introducerea unor criterii de eligibilitate pentru destinaţiile participante, din care cel mai important este profesionalizarea. Condiţia profesionalizării implică existenţa unei organizaţii locale cu obiective in promovarea destinaţiei, care să îşi asume participarea. Este o condiţie fără de care nu poate exista performantă sustenabilă, indiferent de entuziasmul local. „În mod firesc, Alianţa pentru Turism este partener strategic al acestei competiţii, asigurând astfel statusul de reper pentru întreaga industrie de turism. Un astfel de proiect poate creştere notorietatea unor zone reper din România, pe care nici noi, românii, nu le cunoştem suficient de bine. Cum altfel am putea să le promovăm şi să ducem poveşti despre acestea peste graniţe? O astfel de competiţie poate fi şi o motivaţie în plus pentru autorităţi, ca să activeze resurse locale pentru a da o altă dinamică turismului din zonele nominalizate”, a declarat Daniel Mischie, Preşedinte APT.

Suntem convinşi că promovarea turismului intern (România pentru români) trebuie să rămână o prioritate strategică, din 3 motive: vizitarea şi cunoaşterea destinaţiilor din România contribuie major la sentimentul de apartenentă şi coeziune naţională, turismul intern are un impact financiar pozitiv, care rămâne în Româniam, o destinaţie care creşte intern are şi şanse mai mari de a atrage turişti internaţionali. Dar, în acelaşi timp, nu e suficient doar să ai o destinaţie frumoasă pe care să o promovezi. "Călătorii caută experienţe. Iar o experienţă turistică necesită de fapt investiţii, profesionalism, calitate. Într-un cuvânt: PERFORMANŢĂ. Performanţa se dezvoltă prin competiţie, de unde şi misiunea competiţiei Destinaţia Anului: Susţinerea comunităţilor locale în efortul de afirmare a unor branduri turistice puternice în spaţiul românesc!" a declarat Dragos Anastasiu, Presedinte al Juriului competitiei.

De luni, 07 martie, incepe prima etapa a competitiei din acest an, cea in care platforma www.destinatiaanului.ro şi Prima TV adresează tuturor românilor un îndemn simplu: “Hai să ne cunoaştem ţara”! si îi invită să nominalizeze cele mai frumoase destinaţii din Romania pe www.destinatiaanului.ro. Numărul nominalizărilor va conta pentru 2/3 din punctaj. Etapa se va încheia cu votul juriului si desemnarea Destinaţiilor Anului în Transilvania (incluzând Banat, Crişana, Sătmar şi Maramureş), Moldova (incluzând Bucovina si Basarabia) sau Valahia (incluzând Dobrogea). Îndemnul platformei online www.destinatiaanului.ro  este: “Călătoreşte! In 2022, alege să vizitezi România!”

Mai multe detalii despre campanie in Regulamentul campaniei, pot fi accesate pe https://www.destinatiaanului.ro/

Despre Destinaţia Anului: cea mai importantă competiţie de promovare a turismului intern prin popularizarea destinaţiilor turistice ale României în mediul online, în emisiuni PrimaTV, prin implicarea directă a românilor pe destinatiaanului.ro, şi prin colaborarea cu bloggeri şi influenceri de turism. Aflată la a doua ediţie, Destinaţia Anului ridică ştacheta prin parteneriatul cu Alianţa Pentru Turism, introducerea unei jurizări extinse in două etape (pe regiuni si naţională) şi o dublare a intensităţii comunicării.

Despre Alianţa Pentru Turism (APT): o platformă care reuneşte 26 de entităţi, printre cele mai importante şi mai ales active din turismul naţional, cu rol de reprezentare a unei părţi importante din industria turismului şi a ospitalităţii în relaţia cu Preşedintele României, Guvernul României, Parlament şi ministere.

Alianţa pentru Turism reprezintă un rezervor imens de competenţe şi expertiză, membrii componenţi reprezentând toate sectoarele din turism (inclusiv asocieri public-private care îndeplinesc rolul de management al destinaţiilor turistice începând cu anul 2005), pe care îl pun la dispoziţia autorităţilor centrale şi locale în consultările, dezbaterile şi întâlnirile pe care le au cu acestea, în vederea accelerării dezvoltării turismului, creşterea calităţii serviciilor din turism, creşterea procentului pe care îl reprezintă direct şi indirect turismul în PIB-ul României, micşorarea deficitului balanţei  comerciale din turism şi profesionalizarea promovării României pe plan extern.

Mulţumim sponsorilor si partenerilor care s-au alăturat Destinaţiei Anului, ediţia 2022:

Destinaţia Anului a fost de la prima ediţie răcorită de Ursus Cooler (ursuscooler.ro). Leaderul categoriei mixurilor de bere continuă călătoria alături de echipa noastră de exploratori.

In această ediţie, competiţia beneficiază parteneriatul Băncii Comerciale Române (bcr.ro). BCR susţine Destinaţia Anului pentru a da #incredere comunităţilor în potenţialul lor.

FRINCKS (frincks.ro) este un magazin online de băuturi fine. Whisky, vin, cognac, spumante si multe alte răsfăţuri pe care sa le savurezi în orice destinaţie.

 

Parteneri media: PrimaTV (primatv.ro), News.ro, Profit.ro, Urban.ro, telekomsport.ro, Adevarul.ro, Radio Itsy Bitsy (itsybitsy.ro), Cezar Dumitru (imperatortravel.ro), Dana Gonţ (danagont.ro), Eddie Tone (tuktuk.ro), Valize Vesele (https://www.instagram.com/valizevesele.ro/). 

viewscnt

Din aceeași categorie